Rumah Orang Tua

Bapak sedang memandu membawa Atuk(Ayah bapak) dan Anak sulungnya(Cucu Atuk) di sebuah jalan raya di Kuala Lumpur, Bapak bawa sungguh laju macam F1, lalu Atuk menegurnya.

Atuk: Kau ni bawak pelan sikit kang langgar orang sapa yang susah, babi punya anak!

Bapak menyirap dengar kata Atuk, Dia hanya bersabar

Atuk: Kau ingat jalan raya ni macam jalan raya dulu ke bongok,bebal,haramjadah dah la bodoh sengal pulak tu! Ikut kan hati aku dulu tak kan aku lahirkan anak sial/haram macam kau ni, bawak laju macam pelesit... kalau aku lahirkan Michael Shuemaker takpelah jugak, kau tu bukan Micheal Shuemaker kau tu Ahmad Badigol Soot, Nama pun macam keturan babun belah mak kau dulu, kau ni memang dasar bajingan

Bapak terlebih extra menyirap, dia bawa laju sampai satu tempat dia perlahankan sedikit.. Atuk berubah fikiran

Atuk: Eh.. Ala anak ayah tadi ayah melawak saja jangan la ambil hati, ayahkan suka bergurau macam la tak kenal ayah hehe, bawak la laju-laju ayah suka bawak la macam Valentino Rossi, Alex Young ka.. sumpah ayah tak kisah nak, intan payung bapak ala bucuk-bucuk.

Bapak: Aik ayah tiba-tiba jadi baik ni tadi bukan main marah, apsal bapak? :)

Sekali Anaknya terbaca sesuatu di luar lalu bertanya kepada Bapak.

Anak: Bapak apa tu "RUMAH ORANG-ORANG TUA"?


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails