Malware Warning - Tips Untuk Mengatasi.

Malware yang infect blog aku ni berpunca dari domain innit.net & mangga ads. Macamana diaorang kena aku tak tau la. Maybe ada problem kat server diaorang kot. x pasti plak. So, lepas kena attack malware ni aku terus blur. First time kena confirm xtau lagi apa2. Cek sana sini then barula tau ble remove sendiri. So, cara paling cepat nak clearkan blog aku adalah remove benda malware ni dari blog aku ni. Menurut report dari Google ni , malware ni berpunca dari domain innit.net.So, remove ads script adalah cara yang paling bagus. Tak payah ko nak delete blog ko and buat balik. Buang masa...
Remove ads script ni macam buang potensi ko dapat income la. Tapi lebih baik takda income masuk kejap daripada orang lain tak berani masuk blog. Selain remove ads innit.net, korang juga perlu remove script ads Mangga Ads sebab ads tu pun dua kali lima. Untuk safety, aku terpaksa remove ads nuffnang skali.
Then, bila dah remove semua ads script tu, log in ke Google Webmaster Tools. Then klik link blog yang kena serang malware (jika ada lebih dari 1 blog). Then klik link Diagnostics>Malware. Kat sana ko akan nampak notification pasal warning dari google. So, kat sana ko klik link untuk reconsideration request. Pas diaorang habis check and script ko dah clear barula warning tu kena remove oleh Uncle Google.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails