Cute - Ye...Nak Beli Ape Bang?

Di satu tempat yang agak tidak jauh dari tepi dunia, aku telah terserempak dengan "seorang remaja" yang sanggup meluangkan masa lapangnya membantu keluarganya di kedai yang agak kecil berbanding kedai-kedai yang lain. Setelah aku menjejak kaki ke kedai tersebut, dengan penuh sopannya "dia" bertanya, Ye...nak beli ape bang? 

Kan best kalau ada panorama yang macamni. Jarang kita lihat "seseorang" yang rajin apatah lagi ketika umurnya baru setahun jagung. Berapa ramai "anak-anak muda" sekarang ni rajin membantu keluarganya dalam perniagaan. Kebanyakkannya suka melepak tak tentu hal. Takde makanan pegi curik kat kedai makan, nak tido, tido kat jalanan.

Mereka ni seperti takde hala tuju dalam kehidupan. Ada baiknya "mereka-mereka" ini mengikut jejak langah "dia" ni kan bagus. Takla buang masa sangat kan? Apa-apa pun, layan je la gambar kat bawah ni. Cute beb...Persoalan korang semua akan terjawab setelah melihat gambar tersebut. 




1 comment:

Mohamed Rashid said...

Owh, budak kecik jaga kedai eh...hehe...cute2..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails